Istnieje podstawowy
podział w sposobie modelowania obiektów:
- modelowanie pełne (solid)
- modelowanie krawędziowe
Modele pełne są bardziej
realistyczne, ale przez to trudniejsze do zbudowania – określają
objętość przedstawianych obiektów.
Są często wykorzystywane
przy symulacjach niewizualnych (inżynieria, medycyna, CAD).
Voxel (volumetric
pixel/volumetric picture element) jest pojedynczym elementem
trójwymiarowej matrycy, o pewnych określonych rozmiarach i
możliwości przypisania mu dodatkowych informacji (np. rodzaj
materiału).
Modelowanie krawędziowe
lub reprezentacja brzegowa ( shell, b-rep) - takie modele są
prostsze do utworzenia i przetwarzania. Opisują tylko powierzchnię
obiektów, nie posiadają"środka", składają się
wyłącznie z "nieskończenie cienkiej skorupki".
"Skorupka" ta
jest tworzona na podstawie opisu modelowanych obiektów – albo
automatycznie przez przetworzenie zapisu matematycznego, albo ręcznie
przez edycję "skorupki" przez projektanta.
Istnieją różne metody
opisu takich "skorupek". Jedną z nich jest metoda
modelowania z wielokątów (polygonal modelling) – ich główną
zaletą jest łatwość przetwarzania i renderowania, natomiast wadą
jest stosowanie wyłącznie krawędzi prostych, a to zmusza do
modelowania krzywizn za pomocą dużej ilości wielokątów.
I can set up my new idea from this post. It gives in depth information. Thanks for this valuable information for all,.. projektowanie wnętrz łódź
ReplyDeleteNice to be visiting your blog again, it has been months for me. Well this article that i’ve been waited for so long. I need this article to complete my assignment in the college, and it has same topic with your article. Thanks, great share. projektowanie wnętrz łódź
ReplyDelete